Het zou kunnen dat de onderkant van je CCS laadpoort wordt beschermd door een plastic kapje. Als dit zo is, moet het kapje los gehaald worden voordat je de CCS stekker kunt aansluiten.
CCS |
max 120 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de e-tron Quattro 50 (2019 - 2022) is maximaal 120 kW bij onze 150+ kW snelladers en bij onze overige laders maximaal 50 kW. In onderstaande laadcurve kun je de laadsnelheid zien van de e-tron op beide typen snelladers. De e-tron laadt 100 kilometer bereik in 10 - 30 minuten. Boven de 70% zal de laadsnelheid afnemen.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Autocharge
Autocharge is mogelijk met Audi e-trons met bouwjaar vanaf 2020. Bij modellen uit 2019 en eerder kunnen wij niet garanderen dat Autocharge werkt.
CCS |
max 150 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de e-tron Quattro 55 (2019 - 2022) is maximaal 150 kW bij onze 150+ kW snelladers en bij onze overige laders maximaal 50 kW. In onderstaande laadcurve kun je de laadsnelheid zien van de e-tron op beide typen snelladers. De e-tron laadt 100 kilometer bereik in 10 - 30 minuten. Boven de 80% zal de laadsnelheid afnemen. Bij een 50 kW lader is dit pas bij 98% het geval.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Autocharge
Autocharge is mogelijk met Audi e-trons met bouwjaar vanaf 2020. Bij modellen uit 2019 en eerder kunnen wij niet garanderen dat Autocharge werkt.
CCS |
max 270 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de Audi e-tron GT is maximaal 270 kW bij onze 150+ kW snelladers en bij onze overige laders maximaal 50 kW. In onderstaande laadcurve kun je de laadsnelheid zien van de e-tron GT op beide typen snelladers. De Audi e-tron GT laadt 100 kilometer bereik in 5 - 30 minuten. Boven de 78% zal de laadsnelheid afnemen.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Twee laadpoorten:
Dit voertuig kan twee laadpoorten hebben. Als beide kleppen geopend zijn, zal de laadsessie niet starten.
CCS |
max 175 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de Q4 e-tron is bij alle snelladers maximaal 175 kW. De Q4 e-tron laadt 100 kilometer bereik in 5 - 10 minuten.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Autocharge
Het is helaas niet mogelijk om Autocharge te gebruiken met een Audi Q4 e-tron.
CCS |
max 150 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de Q8 e-tron 50 (Sportback) is bij alle snelladers maximaal 150 kW. De Q8 e-tron 50 (Sportback) laadt 100 kilometer bereik in 10 minuten.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
CCS |
max 170 kW |
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de Q8 e-tron 55 (Sportback) is bij alle snelladers maximaal 170 kW. De Q8 e-tron 55 (Sportback) laadt 100 kilometer bereik in 10 minuten.
Laadcurve
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Laadsessie starten
Helaas geeft de Audi e-tron regelmatig problemen met laden doordat de stekker niet goed contact maakt waardoor er geen communicatie mogelijk is tussen de auto en de snellader.
Ons advies is om de laadsessie eerst te starten met de Fastned app of de laadpas, en daarna pas de stekker aan te sluiten op de auto.
Het is belangrijk om de stekker goed in de laadpoort te duwen totdat de laadsessie is gestart. Als je vaker last hebt van dit probleem dan adviseren je om contact op te nemen met je Audi dealer om de laadpoort te laten controleren.
Stekker loskoppelen
Het kan voorkomen dat de stekker vast blijft zitten in de auto.
- Zorg ervoor dat de auto niet op slot is en druk een paar keer op de knop naast de laadpoort (de knop waarmee je de laadpoort opent). Als de stekker niet binnen 30 seconden wordt losgekoppeld, zal deze weer vast komen te zitten.
- Als bovenstaande oplossing niet helpt, kun je op eigen risico de noodoplossing gebruiken. Open de motorkap en open het klepje aan de rechterkant, deze vind je ter hoogte van de laadpoort. Hieronder zie je een gele en een rode ring. Trek (voorzichtig) aan de gele ring om de stekker los te krijgen. De rode ring opent het klepje van de laadpoort.